30.9.2013

VAIHTOROMAANI

Noniin ootteko valmiita? Täältä tulee kuulumisia oikein kunnolla!

KOULU JA LENTOPALLO

Koulu itessään menee aika jees! Kaikista vaikein aine on historia, koska USA on meidän opiskellussa historiassa vaan pienessä osassa ja nyt sitten pitäisi opiskella sellaisia asioita, jotka kaikki täällä oppivat jo kahdeksannella luokalla. Eilen mulla olikin historian koe, josta en oikeasti osaa sanoa juuta enkä jaata, koska viimeksi sanoin sen menneen hyvin ja sain aika surkean numeron. 
Kokeet täällä tähän mennessä on ollut monivalintakokeita. Kemiassa mulla on ollut pikkukysymyksiä, jotka on kaikkea muuta kuin vaikeita. Ei ainakaan vielä ole ikävä esseekokeita! Testejä ja kokeita on aika tiuhaan, ainakin mun mielestä. Otan puheeksi taas historian, koska meillä on kahden viikon välein koe. + pistarit. Kaikista parhaiten mulla varmaan menee ns. tärkeämmistä aineista kemia ja matikka menee kanssa kohtuullisen hyvin. Täällä kanssa arvioidaan pistein, eli 100 on paras ja oisko se 50 huonoin, mutta silti voit saada alemman pistemäärän. Suoraan sanoen mulla ei oo hajuakaan miten tuo homma menee! Ja sun numeroiden (projektit+kokeet+testit...) keskiarvon täytyy olla aineissa yli 70, jotta voit osallistua urheilujoukkueeseen. Opettajat kyllä saattavat joskus vähän auttaa, jos sulla on 67 pyöristämällä ylöspäin.

Tuntuu, että lentopallo menee pikkuhiljaa paremmin ja paremmin. Tai sitten se vaan johtuu siitä, että mulla on paljon mukavampaa siellä nyt kun olen ollut lentopallotyttöjen kanssa jossain tekemisissä eikä he vierasta mua enää hirveästi. Musta on jopa kuva seinällä lentopallojoukkueen kanssa ja sen alla lukee, että oon virallisesti joukkueen manageri. Kuva kyllä on ihan hirveä! Täytyy katsoa, jos saan jotenkin ujutettua paremman kuvan ittestäni sinne... Harkoissa oon silloin tällöin mukana, joskus harkoissa on sellaisia harjoituksia, joihin valmentaja ei mielellään haluisi mun osallistuvan ja silloin toimin pallotyttönä. Vähän se harmittaa, mutta tykkään silti heräillä ennen kuutta harkkoihin. Jotenkin tykkään urheilla aamuisin, ihme etten oo aikaisemmin kokeillut
PERHE

Mulla ei oo mitään ongelmia mun perheen kanssa ollut. Ei minkäänlaista. Alussa host-äiti kylläkin ihmetteli, kun en vaikuttanut niin innostuneelta asioista, hän jutteli asiasta ensin hänen norjalaisen tutun kanssa ja hän selitti sen olevan vain skandinaavien tapa, me ei olla sellaisia jotka huutaa Oh My God ja hyppii seinille innostuksesta. No, ainakaan mä en ole :-D Meillä on vielä kaikennäköistä suunniteltuna. Tyttöjenpäivä, Segway, luistelu, ... Vaikka mitä! En malta oottaa. Mun aluevastaava kanssa suunnittelee kaikennäköistä mun pääni menoksi!
KAVERIT + HOMECOMING

Oon tutustunut ihan mielettömän ihaniin ihmisiin täällä ja mulla on paljon suunniteltuna viikonlopulle, esim ostoksia ja keilailuilta. Ja täällä ei oo vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin, kun melkein kaikki vastaantulevat ihmiset on sulle uusia, ruokalassa kannattaa vaan mennä istumaan johonkin kivannäköiseen pöytään ja alkaa höpöttää kaikennäköistä. Usein mut tunnistetaan ulkomaalaiseksi, koska mun aksentti on aika vahva ja se herättää huomiota aika tavalla, mutta se on vaan kiva! Usein mulle kyllä on sanottu mun aksentin olevan söpö, eli en usko sen olevan ongelma :-D
Homecoming on kahden viikon päästä. Mua pyydettiin keskiviikkona, eli mulla on pari. Floral Design-tunneilla tehdään parhaillaan sellaisia ruusukkeita (googlatkaa mum ja garter liittäen mukaan sana homecoming) homecomingiin. Poika ostaa tytölle mumin ja tyttö ostaa pojalle garterin ja päätin alkaa väsäilemään Floral Designissa garteria, ettei mun tarvitse alkaa ostaa sellaista. Huomatkaa itsevarmuus, että pari löytyisi, hah. Mutta se edistyy aika hyvin!
IKÄVÄ

En oo sellainen, jolla tulisi koti-ikävä. Ainakaan kovin helposti, koska en ole sellaista kokenut. Kavereita mulla kylläkin on ikävä ja kyllä perhettäkin on (älkää huoliko), mutta täällä on niin paljon uutta tekemistä ja tavallaan toinen elämä, niin ei suoraan sanoen ehdi ajatella Suomea kovinkaan paljon. Skype-puheluita oon tehnyt näinä 7:nä viikkona muutamaan otteeseen, mutta yritän pitää puheluiden tiheyden jossain määrin kurissa. Hankalaksi tämän tekee se, että skypettelen aika usein yhdelle kaverille kerrallaan ja se voi tehdä usempia puheluita päivässä. Pst kaverit hei vinkki vinkkinä ;-) Löysin myös täältä pohjoismaalaisen kaupan, missä myydään skandinaavi tavaraa ja syötävää. Tapasin siellä pari suomea puhuvaa ja sain varastoon vähän kaikennäköistä mussutettavaa.


Mulla on kaikki todella hyvin. Täälläkin alkaa pikkuhiljaa viilenemään, tänään ei varmaan päästä yli kolmenkymmenen, mutta tätä kirjoittaessa päivä on vasta alussa. Siellähän on pakkasen puolella jo käyty? Koulussa sinnitellään, mutta onneksi se kuitenkin aika hyvin menee! Numerothan täällä ei siirry suomilukion todistukseen tai mitään niin ei se niin vakavaa, jos epäonnistumisia tulee. Nyt pitäisi pikkuhiljaa kerrata läksyt huomiseksi, mutta kyllä leffan katsominen ainakin toistaiseksi käy. Englannin harjoittelua sekin on! Tänään kanssa starttaa Olipa Kerran 3. kausi, hih.

3 kommenttia:

LOVE YOU ♥